My-TOC: Beta versie draait stabiel
My-TOC: Beta versie draait stabiel
 
Beste Bibliothecaris,
 
De beta-testfase loopt al ruim een maand en we zien steeds meer eindgebruikers het My-TOC systeem omarmen. Zo langzaam maar zeker zijn de aanloop foutjes uit ons systeem gehaald en kunnen we ons richten op de lancering van de uiteindelijke Basic versie van My-TOC per 1 januari a.s.
 
In deze nieuwsbrief brengen wij op de hoogte van de meest recente wijzigingen binnen de beta-test versie.
 
 
 

Functionaliteit

Op basis van de inbreng van onze testers en eigen ondervindingen hebben we de volgende zaken aangepast:
  • Zowel de Home-pagina, als de inlog-pagina beschikken nog maar over 1 knop om in te loggen. Dit komt de duidelijkheid voor de eindgebruikers ten goede.
  • Het rechter kolom, met nieuws en toelichtingen is alleen nog maar zichtbaar op de Home- en inlog-pagina. Zodra je ingelogd bent is deze kolom niet meer aanwezig. Dit voorkomt dat eindgebruikers terugspringen naar de Home-pagina zonder eerst uit te loggen.
  • We hebben een aantal teksten op de website aangepast. My-TOC is niet slechts een systeem voor het verzenden van inhoudsopgaven binnen een besloten groep. Ook andere E-mail vormen zoals nieuwsbrieven en interne aankondigingen etc. kunnen via dit systeem aan eindgebruikers aangeboden worden.
  • Naast enige tekstuele aanpassingen hebben we ook een aantal ‘knoppen’ van een andere benaming voorzien. We hopen hiermee de functie van de knoppen duidelijker gemaakt te hebben voor zowel de eindgebruikers als de beheerders. Voor de eindgebruiker hebben we b.v. de knoppen [Mijn Profiel], [Wijzig Mijn Profiel] en [Mijn E-mails] geïntroduceerd.
  • Handmatig geproduceerde E-mails zijn nu ook binnen het My-TOC systeem op te nemen. Hubert Diemel van het Dr. Leo Kannerhuis heeft de eerste handmatige inhoudsopgave in november aangemeld en wel van het Tijdschrift ‘ Engagement met Autisme’ van de NVA. Dit tijdschrift kent geen digitale inhoudsopgave dus Hubert zal zes maal per jaar een ‘zelf gefabriceerde’ inhoudsopgave naar My-TOC toesturen.

 

 
 

Toevoegen extra informatie aan E-mails

Een veelgevraagde optie die een duidelijke meerwaarde biedt binnen My-TOC is het toevoegen van extra informatie aan E-mails, zowel algemene informatie van jouw eigen instituut als informatie per E-mail/Inhoudsopgave. Voorbeeld, inloggegevens voor een tijdschrift die niet op IP-basis benaderbaar is.
 
Hieronder volgt een korte toelichting hoe je deze extra informatie toevoegt.
 
Algemene informatie, verschijnt op elke E-mail:
  • Log in als beheerder.
  • Klik op <Organisatie> en daarna op <Wijzigen organisatie>
  • In het veld [Toelichting] kan je nu een algemene tekst kwijt, b.v. “Deze E-mail wordt u aangeboden door Pro Persona geestelijke gezondheidszorg. De mediatheek is elke werkdag geopend van 09:00 tot 17:00 uur”.
  • Klik op de knop <Wijzigen>.
  • Je kunt nu uitloggen.
 
Specifieke informatie, verschijnt alleen bij de desbetreffende E-mail:
  • Log in als beheerder.
  • Klik op de knop <E-mails>.
  • Kies een E-mail uit waar je specifieke informatie aan toe wilt voegen, b.v. “The Lancet”.
  • Klik aan de linkerzijde op de naam “The Lancet”.
  • In het veld [Toelichting] kan je nu je specifieke informatie kwijt, b.v. “Wilt u full-text artikelen van The Lancet kunnen lezen log dan in met de volgende gegevens: User-ID = Donald, Password = Duck.”
  • Klik daarna op de knop <Wijzigen>.
  • Je kunt nu uitloggen.

 

 
 

De To-Do lijst voor de komende periode

Voor ons:
  • Nog een paar weken en dan is het oud-jaar, in deze periode willen wij graag nog de volgende functie toevoegen n.l. ‘Wachtwoord vergeten’. We hebben gemerkt dat onze My-TOC toepassingen een ‘Set and Forget’ systeem is; daar hebben we ook naartoe gewerkt en de ervaring leert dat gebruikers en beheerders snel hun wachtwoord vergeten.
    Door het toevoegen van de ‘wachtwoord vergeten’ functie kunnen de gebruikers eenvoudig en snel hun wachtwoord toegestuurd krijgen naar hun E-mail postbus.
  • Extra test organisaties uitnodigen.

Voor jullie:
  • Om het My-TOC systeem goed te kunnen testen, met meerdere eindgebruikers, roepen we jullie op om het aantal eindgebruikers op te voeren naar 50 stuks. We hadden dit getal in onze vorige nieuwsbrief al aangegeven maar nog niet iedereen heeft deze hoeveelheid al aangemeld.
  • We hebben op dit moment een kleine 60-tal inhoudsopgaven in ons My-TOC systeem gezet. Graag zouden we van jullie nieuwe suggesties ontvangen van veel gelezen tijdschriften zodat wij deze aan My-TOC kunnen toevoegen.

 

 
 

My-TOC Basic Live

Ons streven is per 1 januari a.s. My-TOC Basic live te zetten. We houden wel een slag om de arm aangezien we het systeem wel met voldoende eindgebruikers getest willen hebben om te kijken of het systeem onder nog goed blijft presteren.
 
 

Regelmatig op de hoogte

Ons streven jullie wekelijks op de hoogte te houden is niet gelukt. Maar ja… we wilden jullie dan ook niet vervelen met nietszeggende E-mailtjes. Hopelijk hebben jullie daar begrip voor. We zullen ons leven beteren en jullie alleen nieuwsbrieven toesturen als we ook daadwerkelijk iets te melden hebben.
 
Daarnaast willen we nog steeds graag met jullie face-to-face overleggen, koffie drinken, ideeën en nieuwtjes uitwisselen zodat we in 2012 een passende Full function kunnen ontwikkelen. Hopelijk lukt het jullie in het komende jaar een gaatje in de agenda te vinden.

Met vriendelijke groeten,
Timbers Internetdiensten
Ruud Snelleman en Menno But.
 
 
afmelden My-Toc is een product van Timbers Internetdiensten contact